Rehvidest
Mida tähendavad numbrid rehvidel?
See numbrijada (pildil 205/55 R16) näitab rehvi suurust. See on oluline, kuna peate tagama, et kõik teie sõidukile sobivad rehvid on õige suurusega, nagu on märgitud teie sõiduki käsiraamatus. Need rehvinumbrid tähendavad:
205 – rehvi laius
See näitab rehvi laiust millimeetrites külgseinast külgseinani.
55 – kuvasuhe
Need numbrid väljendavad rehvi külgseina kõrgust protsendina rehvi laiusest. Selles näites on rehvi kõrgus 55% selle laiusest.
R – Rehvide ehitus
Täht “R” näitab, et rehv on radiaalkonstruktsiooniga, nagu enamik tänapäeval toodetavaid rehve on. Muud konstruktsioonitüübid hõlmavad “B” (diagonaalrihm) ja “D” (diagonaal).
16 – Ratta läbimõõt
See arv näitab velje suurust tollides, millele rehv on ette nähtud paigaldamiseks.
Kiirusindeksid (si)
Kiiruseindeksit kuvatakse näites V tähega ja see näitab maksimaalset kiirust, mida rehv suudab maksimaalse koormuse kandmisel hoida. Kiirusepiirangu täht on seotud kiirusega, mida väljendatakse miilides või kilomeetrites tunnis, nagu on näidatud allolevas tabelis. Selles näites on rehvi kiirusväärtus “H” – seega on maksimaalne kiirus 210 km/h.
Indeks | Q | R | S | T | U | H | V | W | Y | ZR |
km/h | kuni 160 | kuni 170 | kuni 180 | kuni 190 | kuni 200 | kuni 210 | kuni 240 | kuni 270 | kuni 300 | üle 240 |
Koormusindeksid (li)
Koormusindeks on numbriline kood, mida kujutab pildil 91 ja see viitab maksimaalsele koormusele, mida rehv suudab kanda. Koormusindeks on otseselt seotudkaaluga kilogrammides, nagu on näidatud allolevas tabelis. Selles näites on rehvi koormusindeks 91, seega on selle maksimaalne kandevõime 615 kg.
Index | Max.koormus(kg) |
---|---|
68 | 315 |
69 | 325 |
70 | 335 |
71 | 345 |
72 | 355 |
73 | 365 |
74 | 375 |
75 | 387 |
76 | 400 |
77 | 412 |
78 | 426 |
79 | 437 |
80 | 450 |
81 | 462 |
Index | Max.koormus(kg) |
---|---|
82 | 475 |
83 | 487 |
84 | 500 |
58 | 515 |
86 | 530 |
87 | 545 |
88 | 560 |
89 | 580 |
90 | 600 |
91 | 615 |
92 | 630 |
93 | 650 |
94 | 670 |
95 | 690 |
Index | Max.koormus(kg) |
---|---|
96 | 710 |
97 | 730 |
98 | 750 |
99 | 775 |
100 | 800 |
101 | 825 |
102 | 850 |
103 | 875 |
104 | 900 |
105 | 925 |
106 | 950 |
107 | 975 |
108 | 1000 |
109 | 1030 |
Index | Max.koormus(kg) |
---|---|
110 | 1060 |
111 | 1090 |
112 | 1120 |
113 | 1150 |
114 | 1180 |
115 | 1215 |
116 | 1250 |
117 | 1285 |
118 | 1320 |
119 | 1360 |
120 | 1400 |
121 | 1450 |
122 | 1500 |
123 | 1550 |
Muud märgistused
- XL – Extra Load = RF – Suurendatud kandevõimega tugevdatud rehv (ReinForced); RF=XL
- 3PMSF (Three Peaks Mountain Snowflake) – talve- ja lamellrehvidel näidatud märgistus.(kolme mäetipuga lumehelves)
- MAX INFLATION – maksimaalne lubatud rõhk.
- MAX LOAD – maksimaalne lubatud koormus.
- Outside – rehvid tuleb paigaldada nii, et tähisega pool oleks väljaspool.
- Inside – rehvid tuleb paigaldada nii, et tähisega pool oleks seespool.
- Made in Germany – rehvi tootjariik.
- Run Flat – rehv võimaldab sõita ka siis, kui õhk on täielikult tühjenenud, ilma õnnetuse ohuta. (Tootjad kasutavad erinevaid märgistusi: Bridgestone – RFT (Run Flat Tire),Continental – SSR, CSR,Dunlop – DSST,Firestone – RFT,Goodyear – EMT, ROF (RunOnFlat),Michelin – ZP,Pirelli – RFT,Yokohama – Run Flat)
- M+S (Mud + Snow) – märgistus, mida leidub igal talve-, lamell- ja maasturirehvidel ning ka mõnel tarneauto rehvidel.
- DOT (Department of Transportation) – Rehvi tootmiskuupäev – see on esitatud DOT-numbri lõpus. Otsige üles rehvi identifitseerimisnumber, alustades tähega DOT. See on 7–12 tähemärgist koosnev jada, mis annab teavet kogu tehases toodetud rehvipartii kohta. Selle koodi neli viimast numbrit (tavaliselt ringiga ümbritsetud) annavad teavet rehvi valmistamise kuupäeva kohta. Näiteks 4208, esimesed kaks numbrit tähistavad tootmisnädalat, millele järgneb aasta kaks numbrit, mis tähendab, et rehv on valmistatud 2008. aasta 42. nädalal.
- FP (MFS, FSL, RP, FR, RPB) – Rehvil on velje äärekaitse
- RETREAD – Taastatud rehv
- Rotation – esitatakse alati noolega; see näitab veeremissuunda, mida kasutatakse suunaga rehvidel.